Просвітницька ініціатива «Біла ціна» була представлена на бізнес форумі ЕБА «Детінізація – цивілізація 2.0»

  • /

Виконавчий директор Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна Дмитро Боярчук презентував учасникам Форуму ініціативу, яка інформує українців про податки у магазинах.

«Згідно із соціологічним дослідженням CASE Україна, лише 20% українців знають яку суму податків вони сплачують у магазині, коли купують товари», - підкреслив актуальність ініціативи Дмитро Боярчук.

Зі слів ініціаторів «Білої ціни», не всі продавці включають до ціни товару непрямі податки (ПДВ, імпортне мито та акцизи), а відтак і не перераховують їх до бюджету (або перераховують частково). Таким чином, відзнака «Біла ціна» буде слугувати сигналом для покупця, що купуючи товар з цією відзнакою, безпосередньо він тим самим наповнює бюджет, а підприємець в повному обсязі чесно виконує свої обов'язки перед бюджетом.
«Наше бажання, щоб економічні знання пересічних українців реалізовували бажання чесних і білих підприємців відрізнятися від решти ринку», - підкреслив виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук.

Поки розроблено критерії для 4-х секторів: пальне, побутова техніка, алкоголь та лікарські засоби. Але найближчим часом з'являться і для інших ринків.

Критерії доброчесності поділені на 3 частини, які стосуються: суб'єкта, процедури продажу та самого товару. Кожен критерій не є самодостатнім, зазначають у CASE Україна, і лише у своїй сукупності можна говорити про те, що покупець матиме справу з білою ціною.

Виконавчий директор CASE Україна Дмитро Боярчук учасників Форуму «приєднатися до ініціативи та отримати відзнаку «Біла ціна».

Докладніше про критерії доброчесності, умови участі, алгоритм відбору номінантів читайте на сайті просвітньої ініціативи «Біла ціна».



Більше тут: https://www.youtube.com/watch?v=i4OpoiB7fRs&t=8302s